Potřeba realizace projektu Informátor UniControls vyplynula na základě tvorby jiných aplikací, převážně intranetu společnosti UniControls. Ukázalo se totiž, že je třeba vytvořit velmi dobrý nástroj na doplňování údajů a správu dat v informační databázi společnosti jako celku, který bude navíc umět tyto údaje v nejrůznějších předdefinovaných a parametrizovatelných přehledech zobrazovat. Iniciátorem zadání a spuštění projektu jsem byl vlastně já, protože tento projekt mi měl posloužit jako odrazový můstek pro vytvoření dalších projektů.
Program umožňuje uživatelům se specifikovaným oprávněním přistupovat k datům v informační databázi a spravovat je. Jedná se převážně o data základních informací o společnosti UniControls, jejich zaměstnancích a organizačních záležitostech.
Personalistům umožňuje program vedení veškeré dokumentace o zaměstnancích společnosti, které se v databázi vyskytují. Jedná se o osobní údaje, pracovní poměry a úvazky, organizační zařazení, přidělené pracovní funkce, zaměstnanecké typy, přidělené přístupové elektronické čipové karty, umístění zaměstnance v kancelářích a jemu přiřazené telefonní linky atd. Dále pak personalisté zpravují údaje o pracovních funkcích a o zastupování zaměstnanců v nich.
Správci budov zde najdou nástroje pro správu základních údajů o budovách poboček společnosti a kancelářích v nich. S tím je spojené i vedení informací o telefonních linkách v kancelářích a evidovaných služebních mobilních telefonech. Ve všech případech je možné určovat vazby těchto zařízení na jednotlivé zaměstnance.
Program obsahuje i některé administrátorské nástroje potřebné pro správu informační databáze. Jde zejména o správu uživatelů, uživatelských rolí, tiskových šablon a šablon dokumentů uložených v databázi, stejně jako o konfigurační parametry systémů a programů nad databází pracujících.
Všem uživatelům informační databáze pak program přináší možnost prohlížení veřejně dostupných dat v databázi případně i dat neveřejných v závislosti na nastavených uživatelských právech pro přístup k těmto datům. Vše se děje formou intuitivního průvodce tvorbou přehledové sestavy z dat. Administrátorům znalým tvorby SQL dotazů je zde určen nástroj pro předdefinování sestav pořiditelných z dat v v databázi a nastavení dostupnosti tvorby těchto sestav jednotlivým uživatelům.
Při řešení bylo využito klasické vícevrstvé architektury na bázi klient/server řešení. Pro jednotlivé specifické oblasti správy dat ve firmě byly vytvořeny samostatné a pouze na datech závislé knihovny COM objektových tříd, které zastřešoval a jejich služeb využíval hlavní program řešení projektu. V rámci řešení byly vytvořeny i některé velmi obecné knihovny COM použitelné i v jiných souvislostech. Nezanedbatelně byla rozšířena a doplněna struktura a funkčnost informační databáze a počátečních údajů do ní vkládaných.